Första helgen i oktober 2010

Som jag nämnt i ett tidigare (förra?) inlägg så var helgen underbar! Det blev födelsedagsfirande eftersom Rita fyllde år i fredags. Vi var ett gött gäng tjejer som samlades på Santa Lucia.


Rita och hennes present från mig och några av de andra tjejerna! Vin och massa choklad!


Tjejerna och jag i fredags! Från vänster: Jenni, Ylva, Miia, Rita, (bakom Rita) Elin, Judith, Emmy, (bakom Emmy) jag och Linn. Jag är ingen linslus så höll mig medvetet i bakgrunden!

I lördags var det rundvandring i stan med Gerd, hon som håller i Svenskakyrkans ungdomsgrupp. Det var riktigt intressant att gå runt och få lite info. Vi fick bland annat veta vart Frimurarna håller till! Att St Peterskirche har den största urtavlan i Europa (nej, det är inte Big ben om ni nu tror det) visste jag redan. Nåväl, efter rundvandringen blev det Ikea med några av de glada och goa tjejerna. Vi flummade loss ganska rejält! På kvällen blev det en hemmafest som var väldigt trevlig! Jag tackar Henrik och Christian för att de bjöd med mig!


Grossmünster med alperna i bakgrunden. Kortet är taget från Lindenhof


St Peterskirche sett från gamlastan. Europas största urtavla!



Värden, Christian och Henrik på festen i lördags

I söndags bar det av mot Genève ihop med Jenni. Genève är väl värt ett besök, men det är inte den staden jag skulle rekommendera först av alla Schweiziska städer!


Chatédrale St Pierre, Genève. En ganska pampig kyrka må jag säga, eller ja, katedral. Same shit.


Ett av alla målade fönster. kyrkan var otroligt vacker med alla dessa glasmålningar!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0