En helg i Zürich

Det här med att blogga hinns inte riktigt med längre! jag gillar egentligen att blogga, men har man mycket annat för sig så kommer självklart bloggen inte upp bland de första tankarna på dagordningen!

Återigen har jag lyckats med en tokig helg i Zürich. Jag inledde lördagskvällen med att gå på Opera i Grossmünster. Det var annorlunda. Jag var där med familjen, barnen var som små änglar, i tre timmar satt de på varsin stol och var knäpptysta! Lille M satt bredvid mig och hade en bok med sig, så jag sneglade över axeln på honom och läste hela boken! Ha ha, lite illa kanske. Men opera är inte min grej helt enkelt, jag är inte tillräckligt kulturell antar jag.

Så fort jag och familjen skildes åt utanför Grossmünster slängde jag upp ölen jag hade i väskan och drack den när jag gick längs Nideldürfs gator. Jag kom fram till Kontiki när Minna och Fam stod utanför och pratade med två killar. Kvällen på Kontiki blev mycket lyckad, så lyckad att jag inte riktigt minns hur lyckad kan man väl säga. Men jag hittade återigen hem, landade här i min lya runt 8.00 i söndags, ungefär.

Nu sitter jag och youtubar igen, det blev Bob Marley ikväll!



Igår blev det en promenadochmcdonaldskväll på stan ihop med Maria. I förrgår var det likaså, fast då var även Minna med. Vi tog oss ut till flygplatsen också för att shoppa lite, jag äger nu ett par nya shorts!







Lyssna till Bob Marleys visdomsord nu mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0