På resande fot?

Nu är man beviljad inresa till USA av iallafall ESTA. Vi får se hur det går när man står i tullen och ska in, de är ju lite kinkiga amerikanarna! Men men, kul ska det bli att utforska Long Island, främst The Hamptons, och även New York. Ett nytt äventyr här i livet, med tanke på att jag aldrig korsat Atlanten förr. Ja, innan i våras hade jag aldrig varit utanför Europa. Nästan. Bara Tunisien, men det är ju nästan Europa. Till våren blir det Afrika igen om jag jobbar kvar här, vilket jag troligen gör, de vill ju ha kvar mig! Men i alla fall, då blir det Marrakech.

Efter USA blir det en mellanlandning här hemma i Schweiz för att ladda om bagaget, sedan slänger jag mig på ett plan till gamla Svedala. Kanske låter trist att tillbringa min treveckors semester i Sverige, men om man tänker på att jag varit i Nice(mars), Italien (skidåkning i mars), Hong Kong, Langkawi och snart USA så kan jag ju inte påstå att jag lider brist på resande just nu. Så en lugn paus i Sverige (lugn???) skadar inte!!

Ikväll jobbar jag så det blir inte ner på stan (tur, öl är inte nyttigt!!!) utan en lugn kväll framför datorn eller med en bok (Falling angels av Tracy Chevalier). Jag har nyss läst ut Angels & demons (ja, Änglar och demoner men jag läste den på engelska) av Dan Brown och måste säga att den var inte så bra. Den dög när man hade tråkigt, inte till att streckläsa! Hoppas The Da Vinci code är bättre, för jag köpte den samtidigt som Änglar och demoner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0