Change of mind

Trött som få sitter jag hemma en lördagskväll när jag är ledig. Varför?

1. Alla är bortresta/hemflyttade/upptagna (de få som är kvar jobbar ikväll)
2. Vädret slog om totalt nu ikväll och det kom ett rejält åskoväder.

Hela dagen har varit solig och underbar, så som de flesta dagar har varit här denna sommaren. Det var nästan sjukt varmt idag, jag svettades så mycket i ansiktet bara av att sitta i solen och läsa, att det rann svett ner i ögonen på mig. Det sved utan dess like, så jag fick pallra mig ner till sjön. Jag tyckte vattnet var superkallt först, men när man var i var det helt okej. Men inte varmt, jag sa till Malin "tacka veta jag sjöarna i Sverige, de är varmare på sommaren". Hon höll med. Vi fick dock veta sedan att det är 24c i sjön. Det är alltså så jäkla varmt i luften, och har varit det så länge, att 24c kändes som isande kyla när man klev i plurret. Då är det varmt.

Nu ikväll höll jag som bäst på att packa min gymväska när det helt plötsligt drog upp till storm. Vinden ven som bara den, och snabbt kom tunga gråa moln in över Zürisee. Det var ett rejält oväder, blixtrade hela tiden utan uppehåll, åskade lika så. Jag trodde nästan träden skulle blåsa av utanför. Så det blev inget gym, jag höll mig inne.

Och nu är det kavlugnt igen.
Vädret kände för lite change of mind idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0