Ute på äventyr

Ännu en dag har passerat och ännu en gång har jag varit ute på äventyr. Det bästa med att leva så här som jag gör - på resande fot, är att det inte är lätt att falla in i ett ekorrhjuls liv, och man får så ofta uppleva nya saker som berikar ens liv!


St Moritz, Januari 2010


I morse vaknade jag och kunde konstatera att det hade fallit lite snö igen. Inte mycket, men det syntes i alla fall att det var nysnö. Jag hoppade i mina kläder och packade ner lite kartor och tågtidtabeller i min väska och gav mig ut i vinterlandet. Jag gick för första gången ner till Zollikons tågstation. Väl där kom jag på att jag hade glömt mitt halbtags abo (ett kort man betalar en engångssumma för, ca 2400 sek, så åker man för halva priset med alla tåg i Schweiz i tre år) hemma. Så jag fick betala fullpris. Men jag kom fram till Zürich hauptbahnhof i alla fall. Därifrån begav jag mig ut på stan och började min upptäcksfärd. Jag måste säga att de höga priserna här i Zürich chockerar mig. Exakt samma varor som hemma i Sverige eller Frankrike kostar mycket mer här. Inget vidare kul nu innan man hunnit få sin första lön. Och jag kan garantera att jag lär shoppa loss nästa gång jag lämnar landet, vilket troligtvis blir i Nice då.


Snögubben som jag och A gjorde i St Moritz!

Zürich är en väldigt vacker stad, och jag längtar tills våren och sommaren kommer så jag kan få se staden i sin fulla prakt! Jag köpte en engelsk bok vid tågstationen Zürich Stadelhofen, och ska börja läsa den senare i kväll. Hoppas inte jag läser ut den lika snabbt som den senaste boken jag läste, Body Double, som tog mig mindre än en vecka att plöja igenom. Men den var så otroligt bra så det gick som en dans att läsa den. Boken jag köpte idag, Keeping the dead, är av samma författare som Body Double, Tess Gerritsen.

Kommentarer
Postat av: Saga

Haha, jaaa självklart. Vm har inte det nuförtiden ;) ?! Lägger bara upp helsköna låtar / videos på min blogg vettyyy ;)

2010-01-10 @ 02:23:51
URL: http://sleazeslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0