Skratta eller gråta?!

Ibland undrar jag hur folk är funtade. Det finns många puckon ibland oss, men en del lyser lite klarare, som polstjärnan ungefär. Kolla in denna videon så ska ni få sen en av Sveriges alla polstjärnor. Hans föräldrar är nog inte de stoltaste i landet. Hoppas jag, annars är det ju fel på dem också. Detta är i och försig en sak som hyfsat ofta följer med uppfostran. Åsikterna som denna grabben har alltså. Men inte alla gånger. Själv hade jag en far som var så mycket rasist det bara går att bli. Sådan blev inte jag.



Ska man skratta eller gråta egentligen?

Här har ni däremot en av mina idoler, Soran Ismail, så ni kan få skratta lite! Han är grym!


Kommentarer
Postat av: TotalPink- J

det är kanon att tvätta hemma, dock är det olagligt att tvätta hemma med de produkter vi använder pga gifter etc. Man måste gå till en tvätthall, tror det är så med det mesta produkter, dock skiter folk fullständigt i det :P

2010-01-22 @ 22:32:13
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: j

Jag undra hur man tänker om föräldrarna kommer ifrån olika bakgrunden, alltså någon ifrån t ex mellanöstern och någon i från sydamerika kanske? Hur ska man bär sig åt då för att utvisa till deras respektive hemland.



Det ända rimliga vore att skjuta alla rasister eller som han så fint vill kalla sig nationalist. världen vore en bättre plats utan han och hans hatiska åsikter.



jag kan liksom inte ens förställa mig en värld där melanie skulle behöva bli utvisad. det är så sjukt.



bevara sverige svenskt? vilka är dom att bestämma vad som är svenskt, snälla vakna upp och inse att vi lever i 2000-talets sverige. Sverige som idag är ett mångkulturellt land. Och enligt min åsikt därmed ett rikare land.



Jag älskar också Sverige, men inte det Sverige som de förespråkar. När jag hör personer som honom prata skräms jag. Jag skäms för att vara svensk.



Jag vet också att du skrev i ett tidigare inlägg, samt på facebook om hur viktigt det är att intrigera sig i ett land man kommer till. Visst är det så, men möjligheterna är ganska så små. I sverige finns det något som heter miljonprogrammet vilket i princip innebär att sverige får massa pengar för att ta hit flyktingar, pengar som egentligen ska spenderas på intregeringen i samhället och hjälpa dessa människor till att bygga ett nytt liv, i ett nytt land som alltid inte är så lätt alla gånger.



I så fall, skulle vi ha ställen som t ex krongården, rosengård och andra olika ställen där majoriteten består av flyktingar. Flyktingar som bor i diverse olika sunkiga lägenheter? Hur ska man kunna anpassa sig till ett "svenskt sverige" om man aldrig ges möjligheten och lika rätt som vi andra.



Faktum är att jag känner flera personer som ändrat sina namn för att ens ha en möjlighet att få komma på en arbetsintervju. Är det rätt? Sedan gnäller folk om att invandrare bara kommer hit och lever på soc, men heter man ahmed muhammed t ex så kanske det är ens enda möjlighet till överlevnad.



Sedan. Viktors familj kom hit ifrån Chile i december 86 pga att hans pappas familj ingick i en motståndsgrupp till pinochet och dom var förföljda och skulle förmodligen inte stanna med livet i behåll om dom stannade kvar i chile. viktors farbror satt i fängelse i 15 år. hans farmor torterades i 19 timmar och flera år senare satt det efterlysningar på flygplatserna och än idag kan det vara problem att komma in i chile om man heter molina.



I alla fall , dit jag ville komma. När dom kom till sverige, med fru och barn var kanske inte den största prioriteten att lära sig svenska utan att skaffa sig ett jobb och försörja sin familj. Känns inte det mer rimligt än att studera ett nytt språk?



Jag anser att alla med rasistiska och förutfattade meningar och åsiker är vilsa människor. Människor som har så lite verklighetsuppfattning som det bara finns. Förmodligen har dom blivit slagna eller mobbade själva och det är då enklast att hacka på en minoritet. För det är just precis samma sak mobbing.



Arwwwwwwwwwww... Jag blir så arg!!!!!!!!!!



2010-01-24 @ 13:57:37
Postat av: Anonym

En sak till. . hehe. . Alla dessa nasister och rasister. Ni kan ju helt fet glömma att äta en riktigt god pizza igen. Dessutom hur många är inte bundis med pizza bagaren?



Kommentarer som; "Du är ju fan schysst för att vara utlänning" äcklar mig.



Kan dom inte få in i sina små fjuttiga hjärnor att majoriteten faktiskt är av god natur bara att dom inte öppnat sitt sinne tillräckligt mycket för att se det.



Btw. Jag tror jag såg din pappa på ica för några veckor sedan ;)

2010-01-24 @ 14:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0