Jane Eyre

1.Ta tag i den bok som finns närmast dig.
2. Bläddra fram sidan 56
3. Leta fram den femte meningen

"- Femton pund räcker inte till både inackordering och undervisning, och det som fattas kommer genom donationer"



Det var den femte meningen på sidan femtiosex i boken "Jane Eyre" skriven av Charlotte Brontë. Har ingen aning om vad den handlar om ännu, för jag har precis börjat läsa boken. Jag fick den av "mormor" som en liten present. Hon hade köpt med sig tre böcker till mig från Sverige, snacka om att jag blev förvånad över att få present av barnens mormor, som jag aldrig ens träffat innan! Kul att läsa lite böcker på svenska igen. Även om jag läser allt fortare och fortare på engelska nu, så lär jag aldrig kunna läsa lika snabbt som när jag läser på svenska, det är ju faktiskt mitt modersmål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0