Invandrarjävel!

Så där! Nu var det klart! Nu är man en såndär invandrarjävel ni vet. Idag var jag och hämtade ut mitt id på migrationsverket, eller vad man nu ska kalla det. Det är i alla fall Schweiz motsvarighet till migrationsverket. Nu har jag alltså fått mitt uppehållstillstånd. När jag ändå var i Zollikon centrum passade jag på att gå till banken och fråga hur jag skulle göra för att aktivera mitt kontokort, och det var lätt som en plätt, så nu är även det gjort. Snart trillar första lönen in, första Schweiziska skatt och pensionssparandet dras från den och på tisdag ska jag efter min tyskalektion gå och skriva in mig på gymmet som ligger vid Bellevue. Välintegrerad ska man satsa på att bli serru! Kan inte sitta hemma och häcka. Lära sig språket är a och o när man flyttar till ett annat land. Dock har jag inte tänkt bo här förevigt, men vem vet, det kanske blir två - tre år? Jag satsar på ett i alla fall, sedan får vi se hur det känns!

Kommentarer
Postat av: TotalPink- J

jag tycker bara att det är inget speciellt med thai längre, alla är där liksom :) jag vill till ett ställe som är mer speciellt. NZ är också ett resmål jag hade kunnat tänka mig :) angående biltvätt är det extremt många som kör biltvätt istället för att tvätta själv :)

2010-01-22 @ 20:08:25
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: Anonym

vi har frågestund på våran blogg just nu kolla gärna in o ställ en fråga :D

2010-01-23 @ 13:24:18
URL: http://fashionqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0