Home sweet home

Sitter här i min lilla lilla lägenhet på Guggerstrasse och njuter så av att ha ett eget krypin! Det är verkligen guld värt, och jag hade inte pallat med detta jobbet om jag bara haft ett rum hos familjen eller så. Men här har jag det bra, allt jag behöver finns och jag betalar ingenting för det! Mat och hygienartiklar är det jag behöver stå för själv. Det känns verkligen som om jag har hamnat hos en underbar familj, och det enda hinder för att jag ska må bra här är frånvaron av mina nära och kära. Verkar det som hittills i alla fall.

Som tack för att jag klarade av att så abrupt bli inslängd i jobbet som jag blev när jag anlände i Schweiz så ska jag få ett helårs gymkort! Mrs K var jätteglad att jag åtog min ansvaret för barnen redan samma dag som jag flyttade hit, och skötte allt utan hennes hjälp under en vecka, medans hon var och jobbade på en opera. Det var inte alls planerat, utan jag skulle precis som mina företrädare få en mjukstart med hela familjen. Men hon åkte några timmar efter min ankomst, och plötsligt så var jag redan aktivt arbetande.

Det är så skönt att ha ett hem man vet att man kan stanna på ett tag nu. Hem ljuva hem.

Kommentarer
Postat av: TotalPink- J

hehe du är verkligen besatt av ordet pengar :P Men det är ju skönt att du vet vad du skall göra åren framöver :)vad gör gabriell ?? hade du ett bra nyår ??

2010-01-07 @ 09:25:41
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: TotalPink- J

sitter och funderar på vad jag vill bli, vet du vad du vill bli?? :)

2010-01-07 @ 14:36:44
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: TotalPink- J

okej men härligt att du trivs, dock kanske lite tråkigt att sakna gabriell. Men det är en stor erfarenhet också :) tycker ni gör helt rätt, så länge det känns bra vill säga :D vad har du för sysslor ??? är du ledig ngn dag ?? vad gör du på fritiden ??

2010-01-07 @ 22:07:26
URL: http://mizztang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0