Hemma. I mitt nya hem.

Så gott folk, nu kommer jag definitivt vara online lite oftare. Eller ja, mycket oftare. Nu har vi nämligen anlänt i Zürich, och jag har börjar göra mig hemmastadd i min nya lilla lya.


Ett litet hus i Suvretta, St Moritz.


Vistelsen i St Moritz var toppen! Det var verkligen otroligt fint där uppe bland alla dalar, berg, snö, djupa skogar och öppna vidder. Precis utanför mitt sovrumsfönster hade de en liten plats för mat åt rådjur, så när som man tittade ut stod det alltid en liten rackare eller flera där. I morse såg jag sju på samma gång.
Lyxen i St Moritz är obeskrivlig. Folk är så rika att de lätt kan torka sig i arslet med 100$ sedlar. Lätt. Vi bor tillexempel grannar med familjen som äger Gucci. Och huset intill som nyss sålts, ägdes av de som äger Hugo Boss. Så det är på den nivån vi är. Familjen jag bor och jobbar hos äger flera världskända företag. Innom alla möjliga branscher. Igår åt vi middag på Hotel Suvretta, som är ett väldigt lyxigt ställe. Var och varannan dam var klädd i päls (usch!) och barnen såg ut som små prinsar och prinsessor hela högen.


Snö finns det gott om i St Moritz...

Igår åt jag, Mr K och Mrs K rysk kaviar (såndär svindyr, inte sån man kan köpa på Ica) med champagne till lunch. Enbart för att de hade det hemma och inte orkade släpa med det hit till Zürich. Helt sjukt om ni frågar mig, att vid lucnh öppna en flaska champagen och äta rysk kaviar, bara för att man inte orkar ta med det från ena huset till det andra. Men så lever folk här. När jag blir stor ska jag också bli rik.


Mr K står på gårdsplanen, M står precis framför mig och A sitter nedanför M.

Familjen jag jobbar för har inte bara mig som anställd i hemmet, utan även en hushållerska. Så vi är två heltidsanställda här i hemmet. Jag ska också bli så rik att jag slipper städa och allt sådant, vore inte det skänt! Tänka bara vad vi två kostar dem! För vi båda jobbar vitt och får lagliga löner med skatt och pension och allt. Och det är inga dåliga löner heller, jag kommer få ut mer än jag någonsin fått per månad. Jag kommer definitivt få ut mer än jag hade kunnat få ut om jag hade jobbat i Sveriga, som outbildad 22årig tjej. Om jag hade tagit ett lärlingsyrke innom bygg eller industri skulle jag kunnat få liknande lön, men aldrig innom ett "kvinno yrke".


I förgrunden, en skidbacke, i mitten St Moritz Dorf, i bakgrunden, alptoppar.

Nej, mycket tjöt här. Nu ska jag njuta av att ha kommit "hem" och packa upp det sista. Ska bli skönt att inte resa nu på ett tag. December blev en hel del väskpackning. Nice -  Sverige. Sverige - Nice. Nice - Isola. Isola - Nice. Nice - Zürich, Zürich - St Moritz. St Moritz - Zürich.

Kommentarer
Postat av: TotalPink- J

Det är super fint där nere :D gud så underbart det låter :) Ah jag är helt förälskad i bilen och vi har massa skoj som vi skall utsmycka den med också :D fixa lite mer hästar osv :D Fina kort btw, vad har du för kamera??

2010-01-05 @ 09:39:34
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: TotalPink- J

Jag har en D3000 inte så avancerad, men den är kanon när man skall lära sig. Jag har gått foto a i skolan så jag är rätt ny, men jag lär mig snabbt :p Det är kanon skoj med foto, speciell med en kamera som man kan göra massa roliga saker med :)

2010-01-05 @ 22:24:20
URL: http://mizztang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0