En lugn söndag

Det har varit en ganska lugn men informationsrik dag idag. Mrs K åkte till Milano i förmiddags och ska vara borta en vecka. Mr K åker till New York på Tisdag, så efter det är ingen av föräldrarna hemma. Men Mrs K har fixat så att hennes mamma kommer hit långväga från Sverige för att hjälpa mig lite. Mest är det egentligen för att de inte vill att barnen ska bli lämnade så länge med någon som de faktiskt inte känner riktigt än. Både jag och de vet att jag hade klarat mig utan "mormor", men för att barnen ska känna sig trygga så gör vi så här, vilket jag tycker är bra.

Mycket resande i denna familjen, och jag är lycklig som kommer få ta del av lite av detta. Redan i februari ska vi till St Moritz igen, ett helt fantastiskt fint ställe. Dock är allt för lyxigt och för dyrt för oss dödliga människor, men jag älskar vinter och kyla, så jag njuter av naturen till 100% när jag är där! Till sommaren blir det New York i runt fem veckor tror jag, det ska bli spännande! Jag har aldrig varit på kontinenten Nord Amerika.

Att leva i en resväska är inte helt fel, man får se och uppleva mycket. En sak som är väldigt bra är att man kommer ifrån allt det där materiella ganska rejält. Hemma köper folk flashiga saker hela tiden för att impa på varandra eller för att de tror att de behöver dem, eftersom de sett dem på tv eller hört någon berätta om dem. Folk köper och köper och lägger prylar på hög. Konsumerar. Hamstrar. Tävla om vem som har vad, och jämför hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0