En dag i Zürich

Nu börjar vardagen här i Schweiz så sakteliga ta form. Idag var det upphämtning vid skolan av M, för att köra honom raka vägen till tennisen. A åkte med en kompis till kören som hon sjunger i. Där hämtade jag och Mrs K upp henne efter att ha varit hos slaktaren, banken och Schweiz motsvarighet till försäkringskassan. Jag är numera inskriven i Schweiz som boende och arbetande. Jag betalar skatt och pension här. Jag har även öppnat ett bankkonto idag, kan ju vara bra att ha när lönen ska trilla in.

Jag åt middag med familjen idag igen, vi åt Spätzli med en väldigt traditionell Schweizisk köttgryta. Gott var det vill jag lova. Blir till att köpa mig lite Spätzli minsann. Har varit på Coop och laddat upp min kyl lite idag, så nu blir det flingor till frukost snart! Det var kul att köra runt lite i min silvriga lilla Polo, och än har jag inte kört vilse. Men det kommer säkerligen!

Kommentarer
Postat av: TotalPink- J

okejj ahh men dåså bara att shoppa loss :D kanon när man kan lägga pengar på sånt som är roligt :) hur länge skall du bo där du bor nu, hur är familjen ?

2010-01-05 @ 23:16:49
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: Jennie

lägenheten ligger på storgatan 4. det känns som om vi vart runt i halva edet även göta för den delen och kollat på lägenheter och vi har inte fastnat för någon. ett av dom viktigaste kraven är att den ska vara billigare än den som vi har nu som är hutlös efter de nya hyresförhandlingarna lär vi få betala närmare 7000 i månaden.



Något annat som känns viktigt är att ha någonstans att ha bilen där vi kan ha värme till den.



Även att ha Vega ute.



Sedan vill vi gärna ha tvättstuga. Maskinen vi har nu har 3½ timme på Snabbprogrammet. Visst det är inget roligt att behöva passa tvättider och så, men det är mycket smidigare när man bor i lägenhet då vi aldrig kommer behöva hänga kläder över hela lägenheten igen, dessutom är det billigare då man inte behöver driva maskinen för egen kostnad.



Hur trivs du i ditt nya hem, kommit till rätta och sånt än?

2010-01-06 @ 11:44:21
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0