Musik

Idag när jag stod på crosstrainern och precis tänkte ge upp och kliva ner kom en låt jag verkligen diggar, så det var bara till att stanna kvar och svettas lite till.



Verkligen bra med inbyggd TV i alla crosstrainers/spinning cyklar/löpband och diverse maskiner. Dessutom finns uttag för hörlurar, så man slipper höra en salig röra av kanaler. För det är ett brett utbud med kanaler. Många tyska givetvis, även engelska och franska. Men jag är trogen till MTV. Dock är det tysk MTV, men det gör inget, man får vidga sina vyer ser ni. Jag har just upptäckt att jag av någon knäpp anledning gillar en tysk rap låt, som egentligen låter ganska... Ja? Inte min stil men.

Kalla mig galen eller vad ni vill, men av någon anledning gillar jag denna låten:



Jag har ingen aning om vad som flugit i mig. Kanske är det att den är så skön att gymma till? Eller köra bil till? Tyvärr kan jag inte hitta någon version som har samma tempo som den de sänder på MTV/radion. Den är bättre än denna. Bara så ni vet så sjunger han "händerna i byxfickorna" lite då och då...?

Ska vi avsluta med en riktigt smörsång, men som jag inte kan låtabli att sjunga med i när jag rullar fram på Zürich många och långa gator? Ännu en låt helt utanför min smak, men den fastnar. Vad har hänt med min musiksmak???? Nej, ingenting tror jag, jag har alltid varit ganska öppen för olika stilar. Det beror oftast på vilken situation jag är i, eller vilket skede i livet jag är i, vilken musik jag lyssnar på. Sen gillar jag att anamma musik från olika länder, så som Frankrike och nu Tyskland, då det blir lite mer variation än all den där Sony/BMG styrda musiken som rullar på radion hemma i Sverige.

Vad säger ni, suger alla tre låtarna eller får någon godkänt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0