En solig dag till sjöss

Nu sitter jag här i crewmässen (besättningsmässen låter så konstigt) och fryser. Gabriel och Dave springer runt och pillar med internet, de har ett mission, de vill försöka se till att vi har bra mottagning även inne i våra hytter. Det verkar som de lyckas, vilket är bra. Laurie sitter och letar flygbiljet, för han fick veta idag att han är ledig sista veckan i december.
Det kommer vara vi fyra ombord hela helgen, så allt är som vanligt med andra ord. Har känts lite konstigt nästan, nu när vi varit full besättning (9 pers) idag. Men så var vi ju ute och gled med båten också. Det var verkligen en perfekt dag för seatrial (vet inte vad den svenska motsvarigheten är, men man testar båten ute på havet så motorer etc fungerar som de ska). Solen har lyst så som bara solen kan, och riktigt varm blev man när man var ute. Julgranen välte när vi var någon stans mellan Monaco och Beaulieu. så den fick vi minsann binda fast.
Men även om det var så varmt att jag svettades idag när jag gick till kiosken (hade t-shirt och en tunn vindjacka på mig) och solen lyser för fullt, så längtar jag innerligt tills jag åter står på svensk mark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0