Joyeux anniversaire

Ikväll var en sådan kväll då man minns vad som är bra med Zürich. För visst är det så att jag inte alltid känner att detta är min plats på jorden. Ibland tänker jag att jag inte alls gillar Zürich. Men det handlar egentligen mest om att jag saknar Nice och Monaco, och även Lilla Edet och Sverige. Zürich kan man inte ogilla, Zürich är underbart. Finns väl bara en nackdel, att vädret inte är lika bra som i Nice, men vafan, vädret kan inte vara som på rivieran överallt.


Precis när jag tog kortet smög Maja sig in i bilden!
Christian sa till mig i förmiddags: Men jag har bestämt mig för att inte dricka under veckan, utan bara i helgen, denna veckan. Råkade bli lite redan i måndags, så jag ska inte dricka ikväll, du får dricka för mig så tar jag en cola. Det slutade med att han beställde in största ölen av oss alla, och drack flest margaritas skulle jag tro!



Nicolas, Christian och Rita



Men i alla fall, ikväll var en härlig kväll. Underbart väder har det varit, inte för varmt (äntligen!) och jag fick ihop lite folk till att ta en öl och äta lite mat på stan. Nicolas som mer eller mindre är "ny i gänget" fyllde år, så jag tog tillfället i akt att samla ihop folket, mobilen gick varm. Jag tänkte att han kan ju inte sitta hemma på sin födelsedag stackarn, har bara varit i Zürich drygt en månad och känner säkert inte så många än. Han är fransos, så det var engelska som gällde ikväll.


Jag och födelsedagsbarnet (barn och barn... 29 fyllde han!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0