Jag börjar på måndag

Via sms fick jag idag en inbjudan om att åka till hem till Christian i Triemli för grillning på hans terrass (han bor på 6:e våningen och har en liten mysig takterrass). Är man översocial av-sig och dessutom ledig tackar man inte nej till något sådant. Jag var tydligen den enda som resonerade så, för det blev bara jag, Christian, Päivi (som är Christians typ flickvän) och Nicolas (som bor hos Christian i väntan på att hitta eget). Så det blev en engelskspråkig kväll, då Päivi är finska och Nicolas är fransman.

När jag skulle gå till tåget insåg jag att jag hade ont om tid, och fick springa. Jag höll på att dö, flåsade som en galning och svettades som en gris när jag väl satte mig på tåget. Pulsen var troligen uppe i 390. Jag vet inte om jag ska ta detta som ett tecken på att min förkylning fortfarande sitter i, eller att jag heltenkelt bara tappat allt nu efter min långa frånvaro på gymmet. Jag har verkligen sett fram emot att gå dit i morgon, men nu vet jag inte om jag kanske borde vänta, eller om jag absolut borde gå. Förkylning eller förslappning?

Hur som så tänker jag gå dit och se vad som händer. Jag ska bli kvitt de där kilona jag lagt på mig sedan vi åkte till USA Och jag ska bygga benmuskler inför skidsäsongen! Från och med i morgon ska jag även utesluta onyttigheter minst fem dagar i veckan. Det svåraste blir den där "ta-en-öl-med-kompisarna-på-nått-mysigt-ställe-mitt-i-veckan" vanan som man lagt till med sedan man flyttade till Schweiz. Men jag tycker det är värt det, för jag älskar att träna, och får en extrem kick varje gång jag presterar lite bättre resultat. Dessutom blir man sjukt mycket piggare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0