Imse vimse spindel

Så vad ska jag hitta på nu då? Jag har städat, diskat, tvättat, badat, facebookat, packat upp mina resväskor... Ja, allt sånt där som man kan göra när man är hemma från jobbet för att man är sjuk. Visst, städandet tog lång tid, i sakta mak, men så får det vara när man faktiskt är sjuk. Det var inte ens mycket att städa. Men blev så irriterad på att se skiten framme. Disken var inte heller avancerad, gick fort. Resväskorna var redan halt-uppackade.


Denna spindeln städade jag inte undan, nej, det gjorde Niklas i fredags! Spindeln hade flyttat in i hans och Pamelas vardagsrum!

Jag har laddat upp bilder till datorn också. Läste om en tjej som skrev att tjejer verkar tro att de blivit fotografer, och skaffar fotobloggar, så fort de köpt sig en systemkamera. Jag håller med henne. Många tjejer verkar tro att de är mer eller mindre fotografer, så fort de håller i en systemare. Skapar fotobloggar där motiven är ganska enformiga. Oftast är det samma motiv i olika vinklar, färger och ljus. Sådan tänker inte jag bli. Dessutom har jag haft min systemkamera mycket längre än min blogg, och var fotointresserad långt innan jag ens läst om att bloggar fanns. Men jag tror i alla fall inte att jag är en fotograf, och detta är inte en fotoblogg. Däremot lägger jag upp bilder för det mesta. Jag tycker det färgar bloggen lite och dessutom är många av bilderna från min vardag och mitt liv inte skapat som en kuliss, utan så som livet verkligen är. Visst finns det säkert ett och annat montage, men de är sällsynta vill jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0