Helgen

Det blev en intressant påskhelg med tjejsnack, utgång och mera tjejsnack. I lördags kom mr.K hem hyfsat tidigt, så redan klockan nio kunde jag öppna mina första öl. Jag drack på vägen hem till Maria, där hon, Sofie och Sara väntade. Vi satt och pratade om allt och inget, tills klockan närmade sig natt-taxa på trammarna. Sofie och Sara tog en tram tidigare än mig, jag höll Maria sällskap lite längre. Tyvärr kunde hon inte följa med ut, så jag gav mig ensam av ner till Zürich och mötte upp Felicia och hennes familj, och Jenni och hennes kompis Lars, på en jazzklubb i Niderdorf.

Efter den klubben gick vi till något annat ställe som jag inte minns namnet på, men det var bra drag i alla fall. Stället var verkligen packat med folk och de spelade skön musik. Mycket nostalgi blev det då de brände av en hel del tidigt-90 tals musik.

Nästa ställe som stod på tur låg i Hartbrücke och hette något i stil med "Q", och nej, det var inte en gayklubb. Dit tog vi taxi, efter mycket om och men hittade vi en minibuss som vi alla fick plats i. Detta stället var det verkligen ös på, det var stort och hade en DJ som var grym. Dansgolvet som var fullt gungade verkligen! Jag, Jenni och Lars stannade till en timma innan stängning, alltså 06.00. Då letade vi oss till en tramhållplats och tog oss in till Hauptbahnhof. Det blev en snabbis inne på McDonalds innan vi tog respektive tåg hem. Jag trillade väl in här runt 08.00 eller så i morse skulle jag tro. Behöver jag ens nämna att jag hade hunnit dricka en hel del öl vid det laget.

Runt 12 vaknade jag och kunde inte somna om. Helt utan bakfylla var det bara att ge sig upp och ut på stan igen. Strax efter 14 mötte jag upp Sofie, och tillsammans begav vi oss till McCafé och inväntade Maria. Med dem har jag vandrat runt lite på stan efter att ha suttit på cafét i några timmar. Nu ikväll åkte jag och Maria hem till henne och var så där tjejiga så att vi fixade naglarna (hon är grym på det!) och såg på film.

I morgon ska jag möta Maria igen runt 14. Det är verkligen synd att hon ska åka hem igen i juli, jag vet redan nu att jag kommer sakna henne! Hon är verkligen en tjej i min smak, och vi verkar ha mycket gemensamt. Hon är väldigt lätt och rolig, och verkar veta ett och annat om hur livet faktiskt fungerar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0