Nice by night

Vilken härlig kväll! I skrivandestund (kl 01:50) är det 22c utanför fönstret och staden sover sådär lagom som Nice gör en lördag. Men det är inte det som gör att min kväll varit så lyckad. Nej. Det är det faktum att jag pallrade mig ner till spårvagnen och åkte till Gammla stan, där jag mötte Gabbe och Philipus. Vi tog en sväng till McDonalds (!) jag som hade lagt ner skräpmaten! Men man får väl offra sig för laget, killarna ville ha skräpmat, efter en hel sommar med lyxmat.


Påväg till Vieille Ville för att möta Gabbe och Phil passerade jag en av väldigt många fontäner här i Nice.


Vi drog oss tillbaka till Gammla stan, tog en kaffe och stod och tjötade om allt mellan himmel och jord, tills deras boss uppenbarade sig och jag smet iväg, och de tog sig tillbaka till Monaco. Naturligtvis åt han middag på en av Nices berömda restauranger, La Petit Maisson.



Place Massena. Eller som Gabriel trodde det hette: Plasma Cinema.



Fontänen lite närmare


Jag gick till hamnen på vägen hem, något jag inte ångrar! Det var årets hamnfestival, och oj vad folk och oj vad alla var på partyhumör! Edetnatta är en piss i havet jämfört med hamnfestivalen i Nice. De hade tre olika scener med varierad musik, och precis när jag traskade fram till första scenen började de riva av Jackson efter Jackson låt. Inträde var det inte tal om, nej, alla som vill vara med ska kunna vara med, så det var bara att gå ner och beblanda sig med folket. Ölen verkade vara billig med, jag såg någonstanns att den låg på 25kr för en vanlig 50cl fatöl. Det fanns säkerligen många fler prisklasser, eftersom det fanns många som sålde öl.

Nej, nog tjötat, bättre att visa lite mer bilder!







Och sist men inte minst, den lille mannen som gick runt med en slags vagn, där han på sidan vevade på en spak, så kom det cirkus/karneval-aktig musik ur den:


Kommentarer
Postat av: maria

svar: det de inte vet har de inte ont av!

2009-09-13 @ 09:24:42
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0