Mitt kvarter

Glen kom precis instövlandes och oj vad längesedan man såg honom! Det var bara att sätta hjärnan i engelsk-mode och ta en snabbgenomgång om hur bådas sommar sett ut. Hans hade minstsagt varit bra, och han har fått ett nytt jobb han verkar stormtrivas med. Det var dock en sak som gjorde mig lite lätt orolig, han kommer troligtvis få en lägenhet i monaco genom sitt nya jobb. Jag och Gabriel har inte råd att bo här ensamma, absolut inte! det skulle kosta oss 1230 € per månad, vilket blir nästan 13000 svenska kronor. Vi får se vad som sker, flyttar han blir det bara till att leta nytt boende för mig och Gabriel. Det går ju mot höst nu, så det är helt rätt tid på året för byte av bostad.

Nu är det inte långt kvar till Gabriel kommer till Monaco! Det känns nästan helt overkligt att jag ska få träffa honom. Skulle något dyka upp så jag inte får se honom i morgon bryter jag nog ihop på platsen där jag står, för nu har jag fanimig väntat! Jag kan inte med ord beskriva hur underbart det ska bli att få återse honom!

Nu tänkte jag bjuda på lite bilder, jag tog kort när jag gick upp till Ville Franche förut, så ni får helt enkelt följa med mig under min promenad från hemmet till affären.


Här bor vi, 22 boulevard des deus Corniches (Les Grand Corniche)




Längs trottoaren*, vid våran infart, finns denna vattenpost. Här kan vem som hellst dricka lite, eller fylla på sin flaska. Ganska välbehövligt om man skulle få för sig att gå upp till toppen av vårat berg i värmen som råder här!




Precis efter våran infart...




... och runt hörnet...



... I ett hus som detta ska jag bo när jag blir rik. Detta går nog på över tio mille, lätt.



Tänk er utsikten från den balkongen!!!




Vore jag en växt så skulle jag vilja vara en palm!



Snart är vi framme i Ville Franche, där mat affären är



Ville Franche!



*Trottoar är ett ord som vi lånat från franskan, fast de säger trottoir. Ett annat vardagligt ord vi lånat från fransmännen är paraply. Parapluie som det på franska heter, betyder mer eller mindre, inget regn. Plui är franskans ord för regn.
Tänk vad jag kan!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

sv: hahaha XD ah, jo.. Ska bara använda silvershampoo och göra topparna svarta eller nåt :) hihi.. Jag kmr ner till dig direkt jag fixat pengar på ett eller annat sätt ^^ haha :D ah, då får jag ju va blond! :D

2009-09-08 @ 22:52:28
URL: http://dayream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0