Wednesday night, Monaco Monte Carlo

En lugn fredagskväll. Inte helt fel, med tanke på hur de senaste två dagarna varit. I onsdags var det planerat att inte göra så mycket mer än att bara ligga på stranden, bada och äta glass. Sagt och gjort. Men efter det då? Jo, då blev det mer än lugn. Strax efter att vi kom hem till huset i Nice stövlade Glen in, och undrade om vi ville ha skjuts till Monaco. Varför inte? Det är bara Monaco Yacht Show once a year! Gabriel fixade middag åt oss (ja, han är perfekt, jag vet), vi fixade oss själva och hoppade sedan in i Glens lilla bil. Jag hade mina högsta klackar på mig, kanske lite taskigt mot min korta lilla pojkvän, eftersom jag blir något över 180 cm med dem.

När vi kom till Monaco mötte vi upp Bobbey, Fred, Jasper, Ether och Kerry på Stars & Bars. Föe ovanlighetens skull drack även jag öl, Corona för att vara exakt. Men ska jag vara ärlig var det mest för att de beställde in hinkar fulla med öl, och jag orkade inte beställa något särskilt. Jag kunde hakat på Kerry i hennes mojito race, men det är ingen drink som faller mig i smaken. Gabriel följde med Jasper till båten för att hämta lite saker, så jag stannade med de andra på S&B. Kerry blev lite väl dragen, så Esther lotsade iväg henne mot deras båt. När Bobbey och Fred hade ätit klart vad de beställt in följde jag ocg Glen med dem till Brasserie. Bobbey är ännu kortare än Gabriel, kanske så liten som 165cm eller så, så jag  höll mig mellan de andra två, som är i alla fall över 185. Missförstå mig inte nu och tro att jag tycker det är dåligt att vara lång som tjej. No, no! Jag älskar det och hade inte haft något emot att vara längre till och med! Men kortare? Nej usch!!!

När Gabriel kom och mötte oss blev det en och annan grogg. Vi stannade där inte så länge dock, alla drog sig mot Rascas (måste ta reda på vad stället verkligen heter, litar inte på Gabriels ord när det gäller franska namn), en efter en. Efter en och annan grogg även d'r bestämde vi oss för att ta bussen hem till Nice. Det gick så där.

Tre av killarna hade lovat dyrt och heligt att nattbussen gick. De hade fel. Vi satt vid busshållsplatsen i en evighet (tur att det var ca 23-24c varmt) innan vi bestämde oss för att göra det förbjudna. Sova ombord. Man får inte ta ombord nattgäster på båten. Men, vad ska man göra? Tom blev minst sagt förvånad när vi trillade in i hytten. Men vi sov bara där några få timmar innan vi påbörjade våran långa resa hem till Svea rike.

Gabriel var tok-bakis hela dagen, jag var pigg och glad.

Nej, nu har jag tjatat väl mycket om en för er ganska ointressant utekväll. Men, man får väl passa på att berätta när man varit ute och festat loss i Monaco av alla ställen. Alla vet ju att Monaco innebär lyx, klass och stil. Och det retar ju alltid någon om man försöker göra sig lite viktitig med något så simpelt som en vanlig utekväll ;) Vad gjorde ni i Onsdags? He he.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0