Bonjour!

Så fort jag och Gabriel bytt datorer med varandra så ska jag ändra min design här, för gud vad trist den är! Vi får se vad som sker framöver, men lite mer medelhavsinspirerad blir den troligtvis!


Utsikten från vårat hus... Måste skaffa stativ!!! Fy på mig som inte gjort det än!


Nu ikväll när jag var ute på min lilla promenad upp längs Mont Alban gick jag förbi en kvinna som stod och vattnade sina blommor. Hon hälsade goddag på mig som om jag vore en av grannarna hon möter varje dag. Så är det här i medelhavet, man är artig och hälsar på folk du möter i ditt eget kvarter. Folk är i allmänhet mycket öppnar och trevligare mot främlingar än vad vi är i trsita gråa Svedala. Jag skulle aldrig gå förbi någon utan att hälsa om jag mötte dem i ett bostadsområde här. Men hemma skulle jag troligtvis flacka med blicken och kolla bort som vilken annan Svensson som hellst. Trist!

Tacka vet jag rivieran, här är man artig minsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0