Nu åker blocket och mina pennor fram!

Nu när jag loggade in här på min blogg och läste kommentarerna jag fått om ett visst inlägg fick jag en plötslig ingivelse av att jag ville rita! Och vilket glädjerus spred sig inte då genom kroppen tro, för viljan och önskan att rita har inte funnits på mycket länge hos mig. Förr ritade jag mycket, ofta och gärna. Nu förtiden har det bara känts motigt att greppa en penna och börja kladda. Jag måste verkligen ta tillvara på detta plötsliga infall, och ska strax slänga mig efter mina skisspennor och mitt block. Tur att man är utrustad!


Frukost!

Annars har dagen haft en lugn början. På doktorns inrådan undviker jag solen nu ett par dagar, vilket innebär att jag får hålla mig inomhus, för om det är något som solen gör här nere så är det skiner. För fulla muggar. Det är även en bild på en bil i en varningstriangel på min medicin, så köra bil ska man tydligen inte heller. Måste vara en extremt stark kur jag fått, för det är bara tre piller. Ett om dagen i tre dagar. Hemma brukar jag vanligtvis få två om dagen i tio dagar. Har nyss (!) ätit frukost, lite flingor med banan och mjölk. Nyttigt värre kan man säga. Dock är den franska mjölken ingenting i jämförelse med den svenska. Jag saknar svensk mjölk något så förbannat mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0