Kameran som klär av dig naken

Detta tycker jag vore skit bra om det infördes på alla flygplatser:




Det senaste året har jag flugit ganska mycket, minst åtta gånger får jag det till. Många utav dessa gånger har jag dessutom mellanlandat. det blir lätt så när halva ens liv är i Sverige, och andra halvan i södra Frankrike. Vad jag förundrats mest över är nog säkerheten på våra europeiska flygplatser. Den är inte alltid så jätte bra skulle jag vilja påstå, speciellt inte när man flyger ut från Sverige. En sådan här röntgen skulle nog vara toppen, snabbt och lätt får man se om varje person har någon suspekt föremål på sig. Helt utan att personen ifråga ska behöva genomgå en kroppsvisitering, vilket inte alla känner sig bekväma med.

När jag läste på aftonbladet.se hittade jag denna video, vilken har samma namn som jag valde att ha på min rubrik. För det är ju precis vad det är - en kamera som klär av dig naken. Men som de säger i videon så ser man varken ansiktet eller kroppsfärg, och man kan inte identifiera en person rakt av genom att kolla med denna kameran, så jag kan inte se några nackdelar alls med att börja använda den.






Kommentarer
Postat av: TotalPink- J

okej men det är ju kanon :) Vi bor 15 min från torp och 25 från centrala uddevalla :) bokenäs heter det där v i bor du googla det :) trivs kanon här ute så det är skönt :)på tal om skattefritt hur blir det pension, låter gammaldags men det är också viktigt att man börjar sprara i tid så man kan leva lyxigt när man är gamal utan att jobba :p

2009-10-15 @ 16:25:01
URL: http://mizztang.blogg.se/
Postat av: TotalPink- J

okej ah men det är ju kanon :) ha en bra kväll :)

2009-10-15 @ 20:51:43
URL: http://mizztang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0