Remembrance Day

11:e November är över och liksaå Remembrance Day, eller som man säger i Sverige, Stilleståndsdagen. I Sverige är denna dagen inte alls särskillt uppmärksammad och jag skulle tro att det är få som vet vad som pågår i många länder denna dag. Dagen är en minnesdag för att fira de som dog i världskrigen, och varför man gör det just denna dag är för att första världskriget tog sitt slut just den 11:e november 1918. Här i Frankrike har mer eller mindre alla butiker och affärer stängt. Vi fick jaga runt halva Nice Riquier igår för att få tag på lite mjölk och dasspapper.

Idag har Gabriel vakten så jag är ensam hela långa dagen. Blir en slappardag, i hopp om att jag ska kunna bli frisk snart. Denna veckan har varit lång. Väldigt lång! Jag väntar på besked från Zürich om hur framtiden bli, och det skulle jag få i slutet av veckan. Hur det än blir så är jag nöjd, för jag har det väldigt bra. Blir det ingen drastisk förändring i min tillvaro gör det inget, för jag kan nästan inte ha det bättre än så som det är nu! Livet leker och jag med det! Blir det så att jag får ett ja från Zürich så ställs hela min värld upp och ner och inget kommer bli sig likt. Och med det följer tusentals möjligheter! Så hur det än blir så är jag nöjd och glad! Det är bara pirrigt att gå och vänta!


Men hur underbart livet än är så saknar man allt sin familj och sina vänner!

Kommentarer
Postat av: YVONNES

Sv: Hehe, tack så mycket! Hoppas du kikar in fler gånger då :)

2009-11-12 @ 18:52:02
URL: http://layvonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0