Nu är det officiellt!

Den 28:e december 2009 packar jag min väska och flyttar. Ja, vi ska flytta till den nya lägenhet i morgon också, men den 28:e december flyttar vi ifrån den, Gabriel packar in sitt liv helt och hållet i sin hytt på båten, och jag flyttar till Schweiz.

Japp, JAG FICK JOBBET I ZÜRICH! Det känns så jäkla gött att ha ett riktigt jobb med en riktig lön igen! Jag kan säga som så att jag kommer få ut mer nu varje månad än jag någonsin fått ut innan, och ja, jag har haft heltidsjobb innan.

Jag är alltså en av de lyckliga människor som trots en rådande världsomfattande ekonomisk kris har fått ett nytt och bra betalt jobb. Men sedan har jag ju inte tvivlat på att jag skulle få ett jobb till sist heller. Jag har sett så positivt på livet ett bra tag nu, och försökt att alltid se det bra i alla situationer, och det känns verkligen som om detta synesätt har skapat en spiral av goda händelser. Livet blir vad man gör det till.

Kommentarer
Postat av: j

Visst är det så att livet blir precis vad man gör det till. Man kan välja att älta allt dag ut och dag in, tycka synd om sig själv eller så kan man välja att njuta, se positivt på saker och ting och förverkliga sina drömma.



Sedan handlar det om att välja sina val också, prioritera. Jag skulle aldrig välja ett jobb framför en vardag med Viktor. Vi dela allt och sedan får allt annat lösa sig på vägen. Men visst beundrar jag dig som vågar välja att sakna Gabriel.

2009-11-14 @ 23:02:38
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0