Nattskift

Nu kanske ni undrar vad sjutton jag gör vaken halv fyra på morgonen. Det är inte så att jag har gått upp redan. Jag har inte gått och lagt mig. Jag är en obotlig nattuggla, och eftersom Gabriel inte varit här och dragit mig till sängen de senaste två dagarna så har mina kvällar blivit väldigt sena. Att jag jobbade på natten i över ett år gjorde inte min dygnsrytm någon större tjänst kan jag lova. Men men. Vad gör väl det om hundra år när allting kommer kring.

Gabriel ja. Han jobbar. Eller ja, han har vakten på båten så han måste vara i Monaco över helgen. Att det inte är någon stor bedrift för oss att vara ifrån varandra tre nätter kan väl tyckas, med tanke på att vi bodde i olika länder i ungefär nio månader. Men lite jobbigt är det allt. Kanske börjar man redan vänja sig vid att få gå och lägga sig bredvid någon varje kväll. Ja, man vänjer sig nog fort vid sådant. Sen är han ju one of a kind min gubbe!


Gabriel och jag i Eze Village, maj 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0