Jag har en plan. Jag ska boarda ett plan.

En av de saker jag saknar mest med att leva på resande fot är att kunna ha djur omkring mig. Jag saknar min lilla pissekatt och jag saknar att träffa hundar. Speciellt Lindas hundar, Bella och Svea. Bella är en hund som är lätt att älska och Svea är en udda liten prick, som jag tro det eller ej tycker om! Sedan har ju Joakim Peggy, som jag föll pladask för!


Söta lilla Peggy! Eller som Sebbe säger, Pekki!

Nåväl, resan till Sverige är bokad, det blir två flygningar där med mellan landning i Amsterdam båda gångerna. Resan till Zürich är även den bokad, dock utan mellan landning. Även där tur och retur, jag hoppas kunna utnyttja returbiljetten för en res hit i Mars så jag kan hälsa på min bättre hälft! Det är mycket pengar på flygbiljetter nu, för att inte tala om hyror (har tre denna månaden, en i Sverige och två här). Så det blir tight.


Svea - En udda liten prick men även hon har sin charm, fastän jag inte gillar små hundar!

Nu kan jag snart inte hålla reda på hur många gånger jag flugit sedan i Oktober 2008. Kan försöka räkna upp dem här...

Oktober 08: Göteborg - Nice, Nice -  Göteborg. 2
December 08: Göteborg - Nice, Nice - Göteborg. 2
Mars 09: Göteborg - Nice. 1
Maj 09: Nice - Göteborg. 1
Augusti 09: Göteborg - Nice. 1
Oktober 09: Nice - Göteborg. 1
I Oktober 09 bilade vi från Lilla Edet till Nice.
November 09: Nice - Zürich, Zürich - Nice. 2

Alltså har jag flugit 10 gånger sedan i oktober 2008. Och ska flyga tre gånger till i december. Dessutom har jag av dessa tio gånger mellan landat 6 gånger. Förstår ni mig om jag säger att jag inte finner något spännande alls i att flyga längre? Men jag tycker däremot det är ganska skönt. Tid man verkligen kan koppla av på, för du kan inte göra så mycket annat. Läsa en bok. Vila. Filosofera. Bara vara. Maten kommer dessutom serverad, likaså dryck. Alla reguljär flyg jag flygit på har haft gratis mat och dryck, alla utom Ryan Air. De andra bolagen är Sterling (finns ej längre, konkurs), Lufthansa, KLM, SAS, Swissair, Air france och City airlines. Sedan har jag säkert glömt något. Jag har hittills haft turen att alltid få fönsterplats, vilket jag tycker är bäst. Inför mina flygningar i december har jag förbokat just fönsterplats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0