Vi hade en amerikans soldat i trädgården när vi kom hem

Nu sitter man i soffan och njuter av att ännu en dag passerat. Det har varit en underbar dag, helt suverän! Den började med att vi sov ut, till tio, och sedan gjorde oss redo för en dag ihop med småpojkarna. Deras mamma skulle på bröllop idag nämligen. Det blev så att den äldsta grabben åkte hem till en kompis och sov över, så det var jag, Gabriel, Zack 3år och Kyle 1 år. Killarna är så väluppfostrade och charmiga, så det har varit en otroligt lätt dag. Vi gick upp till parken och lekte i sandlådan, sparkade boll och tog en fika i skuggan (solen var för varm att fika i, speciellt för en ettåring). Sedan bar det av hemmåt och killarna fick lite mat och sådant. Jag och Zack ritade medans Gabriel var ute på stan och handlade lite gott inför kvällen. Det han bytas en och annan blöja under dagen, så man börjar bli riktigt haj på det där.

När läggdags (strax innan åtta) närmade sig började jag göra i ordning min och Gabriels middag. Han satt i soffan med killarna och kollade på Musse Pigg på franska. Kyle var så trött att han han somna i Gabriels knä. När vi frågade Zack strax efter åtta om han ville sova var han väldigt nöjd med detta, han älskar nämligen att sova! Som sagt, de är väldigt lätta barn!

Det var ortoligt gött att ha en hel dag då man bara slappnade av och inte hade massa måsten.

Nu när vi kom hem var det en liten salamander i trädgården, den syntes nästan inte alls, den var verkligen kamouflagefärgad! Den såg ut precis som Usa's soldaters öken kläder! Hade jag inte varit helt slut efter vandringen upp till huset hade jag slängt fram kameran och knäppt av en bild eller två, men nej, jag får säkert fler chanser att fota våran amerikanska soldat-ödla.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

fräckt med ödlan :D ah,men erkänn fult med vitt så ^^men men, de ville väl ha den spöklika looken liksom ^^hahaha

2009-05-03 @ 01:49:21
URL: http://dayream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0