Citat

Så till en mening som är väl värd att citera:

"Absentem laedit, qui cum ebrio litigat "

Latin, som ni givetvis förstår, och betyder "Den som grälar med en berusad skadar en frånvarande".

Visst har väl vi alla gjort det. Tjafsat eller bråkat på fyllan. Men ack så dumt det är! Eftersom man inte är i sina sinnens fulla bruk så kan man ofta säga saker man varken egentligen tycker eller menar. Jag är en sån som hatar när folk fyllebråkar. Det förstör hela min kväll. Tyvärr händer det allt för ofta, i alla fall hemma i Sverige. Alltid ska det vara någon som ska tjafsa eller bråka. Ofta är det saker som folk inte vågar ta upp när de är nyktra, som kommer fram på fyllan.

På tal om fylla. Jag hörde något hemskt häromdagen. Ett gäng tjejer var ute och festade, varav den ena blev väldigt full. En av de andra tjejerna tyckte att hon blev en börda, och sa till sin kompis att hon tyckte de skulle lämna den fulla tjejen. fattar ni! Överge en dyngrak tjej ute på krogen! Det kan ju sluta hur illa som hellst. Och hur jävla ego är det inte att ens komma på tanken! Jag har aldrig ens snuddat vid tanken, och jag hoppas verkligen att om jag någon gång blir den där fulla tjejen, så är jag med vänner som tar hand om mig.

Visst, det är inte roligt, men det är så det är, det är en risk man tar när man väljer att dricka alkohol med folk. Jag har själv hjälpt påtok för fulla personer otaliga gånger. Men som sagt, så är det. Jag satt en gång på en fest i flera timmar och tog om hand om en tjej som var nästintill medvetslös. Jag kännde henne inte ens, visste inte hennes namn förens någon berättade det. Men ingen annan satt där, så vad gör man?

Kommentarer
Postat av: j

Sv. Det var snällt av dig att erbjuda det, vi får se vad som händer. Tack i alla fall. Hade vart roligt!

2009-05-20 @ 09:51:25
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0