Ny kamera

Idag är jag en trötter person. Sista gången jag kollade på klockan var hon strax innan fem. Och jag skulle upp halv nio. Sånt är livet för en nattuggla som försöker leva dagliv. Värmen här gör inte precis så att man blir piggare heller, idag har vi sprängt 30 graders vallen för temperaturen i skuggan. På nätterna det sista har det legat runt 22 grader, vilket är på tok för mycket för mig. Jag tog mig ett par simturer i medelhavet idag, och jag måste säga att det redan är varmare än vad havet blir sopm mest i Svearike under sommaren.

Har vart ute på stan och köpt en ny digitalkamera, en kompakt blev det. Den var tyvärr inte till mig själv, utan till Gabriel. Ingen särskilt avancerad, det var vi inte ute efter heller. Det blev en liten Pentax. Den har alla de saker vi var ute efter pch kostade bara 99€, jag fick dessutom tag på ett minneskort för 12€. Allt annat medföljde kameran. Att det var 5x optisk zoom är inte helt fel, de flesta andra i samma prisklass och till ohc med 50€ uppåt hade runt 3-4x. Får hoppas det medföljande batteriet är okej, sånt kan ju annars vara kasst ibland.


Tror ni Gabriel kommer gilla färgen? Den var billig, så det får han göra varesig han vill eller inte.

Kommentarer
Postat av: j

sv. jo det är det jag menar, att man har olika fokus punkter man kan välja, jag har dock en hel hög, skulle vilja säga 9 st men det kan vara fler. har inte riktigt koll på det just nu. .



ang objektiven. givetvis kommer det duga med Tamrons 90mm det är jag inte ens tveksam över. jag har läst massa positivt om det på flera olika sidor och sett många bilder fotade med det objektivet. men så drömmer man sig bort där det går till en nivå högre, men som sagt jag är fortfarande amatör men drömma kan man ju alltid!

2009-05-25 @ 19:53:51
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0