Söndag i solen

Idag slog det mig att det faktiskt kan vara skönt att nästintill allt har stängt här på söndagar. Då njuter man av livet i stället. Jag och Gabriel började dagen med en promenad upp till Fort Mont Alban, med ryggsäcken full av frukost. Jag hade fixat i ordning mackor av polarbröd, sånt som man har i sverige! Jag hade stekt ägg och lagt på dem, precis så som mamma alltid gjorde när vi var små och skulle åka och bada.

Vi satte oss på våran lilla filt och bara njöt av dagen, läste varsin bok. När vi tröttnat på att sitta där tog vi en lång promenad runt berget och hamnade efter många gissningar på rätt väg hem. Vi gjorde ungefär samma sak här hemma, la oss i solen och bara njöt. En riktigt slapp dag helt enkelt.

Nu sitter vi i soffan och ska kolla på Webb teve. Gabriel har fixat popcorn. I morgon är en ny dag, och jag ska jobba och Gabriel är åter igen ombord på båten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0