Some dodgy areas

Nyss hemkommen från jobbet satte jag mig vid datorn. Det är ganska illa, med tanke på att klockan var närmare 01:30. Men jag kännde att jag är för vaken för att kunna somna nu, efter min snabba promenad genom Riquier. Jag tog spårvagnen från Cathedrale Vieille Ville till Saint Jean d'Angely och fick snällt traska resten av vägen. Det är väl kanske en promenad på en kvart eller så.

Det är en promenad man kanske inte borde utföra ensam mitt i natten. I synnerhet inte som ensam tjej. Det är som alla säger här nere, lite dodgy areas. Till och med kanske ganska mycket. Skumma kvarter. Men det känns tryggare och tryggare ju högre upp på berget man kommer, alltså ju närmare vårat hus man kommer. För ju högre upp, ju lyxigare blir husen, och ju längre bort från de kanske lite "fattigare" områdena kommer man. Det är verkligen inte som hemma, där jag känner att jag kan traska runt i stort sett vart som hellst utan att oroa mig. Men det är bara to deal with it, jag måste ju jobba, och ibland blir det sena kvällar då mörkret infunnit sig och bussarna ´slutat gå. Jag är glad att spårvagnen går till ett-tiden i alla fall, så man slipper traska genom halva centrala Nice!

Kommentarer
Postat av: J

Svar: det är faktiskt olika, att ta kort på Melanie kräver i princip auto. När jag tar bilder på t ex landskap eller större bilder så brukar jag också köra auto fast då ställer jag in fokuspunkten själv.



Annars kör jag nästan alltid manuellt. Försöker dock bli bättre på att använda den funktionen, men jag tycker det är svårare att få bilderna som jag vill ha dom då eftersom kameran gärna vill bestämma en hel del själv när det är inställd på auto.

2009-05-13 @ 08:10:50
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0