Nytto dag

Inte nog med att jag lagt om mina matvanor helt och hållet, jag sla börja dricka ört-te. Idag böd Camilla mig på kopp örtte, och just den sorten smakade gott. Jag har aldrig förr gillat sånadär gröna teer, och absolut inte te utan mjölk och socker. Men nu har jag kommit till insikt. Det finns goda örtteer, och man kan och bör dricka dem utan mjölk och socker. Fan, vad nyttig jag blivit sedan jag flyttade hit.

Gick till och från Camilla idag, inge genvägar eller så, så det blev väl kanske mellan 30-40 minuter per väg. Har i och försig inte motionerat något, men har bara ätit nyttigheter, så det går väl ändå antar jag. Dessutom har jag bara druckit en kopp kaffe, en kopp örtte  och en himmla massa vatten.

Jag ska nog få ordning på den här kroppen! Synd bara att våran våg vi köpte är helt galen. Jag kan inte väga så mycket som den visar. Det går bara inte, för jag kommer i kläder som innan var för små, medans vågen här påstår att jag gått upp kanske 2-3 kilon sedan flytten. Dessutom väger man olika beroende på hur man står, om jag lutar mkig lite frammåt så väger jag ytterligare två kilon.


Min middag, kokta grönsaker med lite salt på, tortellini med pesto. Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0