Peace, love & understanding

Nu börjar jag nästan tro att det kommer bli av! Flytten alltså. Igår skrev Glen på kontraktet för huset som han, Gabriel och jag ska bo i. I början av nästa vecka får vi veta vilket datum vi tre officiellt blir roommates. Vi ska hyra nedrevåningen i ett hus som ligger nära hamnen i Nice. Det är gångavstånd till stranden, centrum och tåget. Våran boyta kommer vara hela 80kvm, vilket känns som lyx om man jämför med den lilla lyan vi hyrde i Antibes 2007. Vi kommer dessutom ha en liten terrass, vilket är guld värt om man ska bo på franska rivieran! Idag köpte jag en resväska som jag ska packa ner mitt liv i, jag tänkte smygstarta redan ikväll. I morgon ska jag ladda upp lite kort för framkallning, några ska jag ta kopior på, så jag kan ha med mig och se på alla mina små gullegrisar lite då och då!

Det ska bli underbart att få ge sig ut på ett äventyr igen, jag hoppas detta blir lite längre än det förra som bara varade i cirka tre månader. Jag måste erkänna att det var sjukt mycket lättare att åka iväg då, hösten 07, än vad det kommer bli nu, våren 09. Kanske inte på alla sätt, men på många.
En av anledningarna är att jag trivs så bra med hela min tillvaro nu, och det har jag gjort sen vi kom hem vintern 07. Livet känns lättare och ljusare än någonsin. I och försig tänker jag så varje år, att allting känns lite bättre än vad det gjort innan. Det är inte så att jag tyckt att mitt liv sög innan, oh nej. Jag är verkligen den sortens person som blir lyckligare och nöjdare med livet hela tiden helt enkelt. Jag anser att ditt liv blir vad du gör det till, därför försöker jag tänka positivt i alla lägen och bara se möjligheter i allt som sker istället för omöjligheter. Varför haka upp sig? Livet är för kort för att slösar bort på negativ energi! Visst låter jag som en hippie nu? 

Peace, love and understanding! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0