Report from the French Riviera

Igår blev det en snabbis hit ner till McDonalds i tron om att jag skulle åka med Glen till Monaco för att möta upp Gabriel å killarna från hans båt för att gå till La Brasserie (tror jag det heter). Men när jag hade suttit här bara en liten stund ringde Gabbe och berättade att det skulle ha en grillning à la knytkalas i hamnen i Monaco. Detta skulle börja strax innan sex trodde han, klockan var då tre, så det blev till att stressa hem, duscha av mig (eftersom det var så varmt att jag svettades som en gris på vägen hem) och slänga mig ner till tåget. 2,8 € fick jag betala för biljetten, den skulle egentligen varit billigare eftersom jag är under 25, men jag orkade inte bry mig då jag var så stressad. Runt trettio kronor är endå billigt om man jämför med den svenska lokal trafikens priser, här tänker de minsann på miljön och uppmuntrar folk till att ta buss och tåg. Buss kostar 1€ vart du än ska så länge det inte är i stil med Stokholm-Göteborg längd.

Väl i Monaco gick jag, Gabriel, Bobbey (irl), Thom(eng) och Elliot(eng/london) till ett ställe som heter Stars 'n' bars för en öl. Kul att se stället i verkligeheten, jag har sett det otaliga gånger på Gabriels kontoutdrag innan. Sedan bar det av till grillningen. Det var super trevligt, en himmla massa båt-folk, massa god mat och alla möjliga sorters alkohol. När polisen närmade sig började vi tro att de skulle stänga ner oss, det är varken lagligt att grilla eller dircka öl där vi var egentligen. Men de tog sig varsin korv, lite vin eller öl och sällskapade med oss!!! Tänk er det, där stod vi me polismänn i tjänst och drack! De han allt ta mer än ett glas eller en öl också. Det skulle varit Sverige det! Två tejer skojade med dem och gick senare runt i deras hattar också.

Något av det roliga här är att det inte spelar någon roll vem du är eller vart du kommer ifrån, alla får en chans. Vi stod där en salig röra av Svennar, fransoser, engelsmän, irländare, turkar, sydafrikaner, kiwis, aussies, tyskar, fillippinos och ja vad vet jag!

Senare bar det av till La Brasseri till sist, där de serverar en hemma gjord öl som inte smakar särskilt mycket alls. Man får tydligen en rejäl baksmälla av den, vilket jag kan tänka mig, den var grummlig som satan. Det ska tydligen räcka att ta två, tre stycken dessutom. Glen verkade inte må allt för bra idag, han kanske tog sig någon för mycket? Han har mer eller mindre sovit tills för någon timmesedan. Jag har legat i sängen och läst, Gabriel jobbar. Vädert är grått idag, det ska regna men jag har bara sett några få droppar. Skulle nog behövas en rejäl skur, det ser v'äldigt torrt ut utanför fönstret. Vi har en trädgårdsmästare som går och påtar där på dagarna, han skulle nog gilla en skvätt regn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0