Trött på folk som lever på ANDRAS pengar.

Jag känner mig så köpsugen! Eller shoppingsugen som alla bloggare hellre säger, antagligen för att det låter flashigare. Jag är gött avis på mina systrar som ska till Ullared nästa helg, lagom tills att jag lämnat landet! Men men, vad är väl en bal på slottet? Jag lämnar ett troligtvis kallt och regnigt Sverige för att återgå till ett soligt och varmt Frankrike. Synd bara att Camilla bangade ur (som jag mer eller mindre väntat mig) på att hälsa på nu i Juni.

På tal om att handla. Är jag ortättvis när jag tycker att man inte ska handla en massa saker om man har skulder upp över öronen? Tillexempel skulder hos kronofogden på saker som lån, telefonräkning osv, eller skulder till kompisar? Saker (eller djur) som man inte ens betalat ännu? Jag anser att om man sitter med skulder har man ingen rätt att unna sig lyx som McDonalds eller pizza hur ofta som hellst, eller resor till Ullared och liknande. Hade jag varit skuldsatt (vilket jag långt och länge inte tänker bli eftersom jag skulle se det som en skam) hade jag fanimig sett till att leva på bröd och vatten. Nya kläder eller prylar eller hobby grejer hade självklart fått vänta, eftersom det är någon annans pengar man har i plånboken (tillexempel kronofogden eller liknande). Har man skuldsatt sig får man fanimig ta skiten och försöka ordna upp sitt liv. Men är man inte en vuxen och mogen människa så är väl kanske inte det så lätt att förstå. Så av barn och ungadomar kan man kanske inte kräva för mycket? Eller? Nej, inte av barn. Men även ungdomar ska ha vett på att betala av sina skulder istället för att handla mer och leva på andra. Snylta. Räkna med att få mat hemma hos kompisen eller liknande.

Så nu har jag passat på att tycka och tänka lite. Men är man skuldsatt så tycker jag man ska leva i skiten och rensa upp sina skulder innan man shoppar kläder och prylar eller käkar på McDonalds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0