En vanlig kväll i en vanlig lägenhet kan ibland vara helt perfekt.

Tänk vad skönt det kan vara att bara kunna åka hem till en vän så fort man känner för det. Det är helt enkelt ovärdeligt. Längtar inte tillbaka till Frankirke för en sekund just nu vill jag lova. Men det kommer nog i takt med det dåliga vädret som verkar dra in över Svedala. I och försig längtade jag inte hit till Sverige för en sekund innan jag väl kom hit heller. Det är inte Sverige i sig som gör det hela, det är ju vännerna och la familia.

Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att vakna upp och veta att man inte är ensam hemma just då, senare på dagen och sedan hela kvällen. Jag är för social för att leva som jag gjort i snart ett år. Och absolut på tok för social för att leva så som sommaren i Frankrike kommer bli. Bara en sådan sak som att äta pyttipanna-rester till middag, med lillbrorsan som sällskap får mig på bra humör. För jag äter inte middag ensam. Nu sitter vi här i hans rum båda två, jag vid datorn som ni förstår. Han läser en tidning. Även om vi kanske bara växlar två ord på hela kvällen (vilket alla som känner oss två vet är störtomöjligt, tjötigare personer är troligen svårt att hitta) så är det så gött att bara veta att det finns någon här hemma som man kan prata med om man känner för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0