Har man inte feber är man frisk som en lärka.

Denna dag lär bli sen. Jag har nämligen legat på soffan, eller i sängen, större delen av morgonen, förmiddagen och eftermiddagen. Runt åtta ringde jag till vårdcentralen och fick kraxat fram att jag ville ha en tid hos en läkare. Det var alla de där vanliga frågorna, om man hade ont si och om man hade ont så. Det verkade som om hon fixade en tid åt mig. Men så kom den där frågan som gör att jag på en nanosekund friskförklaras av alla sjukvårdspersonal i hela detta avlånga land. "Har du feber eller har haft?". Dum som jag var slank det ur ett Nej, och jag var körd. För det är tydligen så att är man sjuk i sverige och vill få vård, måste man ha feber. Annars är man inte sjuk. Så hon tyckte då genast att jag skulle pallra mig till apoteket och bara köpa lite slemlösande. Grattis!



Dagens gottepåse. Tanten i kassan försökte packa på mig Bromhexin, men jag vet av erfarenhet att den inte är något vidare, såg bestämde mig för att testa Bisolvon i stället.



Så jag gick upp och åt lite frukost i sällskap av min kära mor som var hemma och gästspelade, sedan la jag mig på soffan och sov där tills jag vet inte riktigt när. Och jag vet inte riktigt när, men jag vaknade upp, gick och la mig i mammas säng och sov vidare till efter fyratiden.

Så min gissning är att dagen lär bli sen. Vilken tur att man är så frisk och pigg då! Funderar på att springa en marathon eller så. För jag har ju ingen feber. Jag borde vetat bättre än att säga nej när det frågan kommer. Att jag råkar vara en människa som är skapt på det viset att jag kan vara sjukare än sjukast utan att ha feber, det är inte alltid något positivt. Får hoppas den skiten jag åkt på försvinner snart, annars får jag försöka supa ihjäl bakterierna på Lördag tror jag. Jag var spiknykter och tog det riktigt lugnt i helgen i hopp om bättring, men det fungerade ju inte.





Två små som var med oss i helgen när det festades. Post-it lappen på väggen är ett spår av mig. Eftersom min röst gav sig av på andra upptåg kommunicerade jag med lappar som jag spred med jämna skurar i Joakims hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0