Paj

Det står en blåbärspaj i ugnen, och nyvispad vaniljsås i kylen. Allt detta härliga ska jag och Tommie gotta oss med nu i kväll. Bären är självklart egenplockade, inga köpe-bär här inte! Dagen har förlupit i ett för ovanlighetens skull ganska händelserikt tempo. Jag har hunnit med en sväng till Feltema (Biltema) med Nisse, efterföljt av en visit till garaget. Där hissades min lilla Polo upp, däcket togs ner och bromstrumman lika så. Men tji fick vi. Bromsarna var inte alls särskilt sletna, nehej då! Det var så att hjullagert gått, detta var upphovet till det oljud som kommer då jag kör. Så nu är hjullager beställt.

Efter detta var jag hos Jonna en snabbis, sedan hemmåt igen för att äta middag med mamma, Tommie och Berndt. Det var någon slags gryta, gott med lite sådan mat som omväxling till allt det tråkiga (men goda) som jag själv gör. Omväxling förnöjer heter det ju! Jag åkte sedan ut till Torp och Biltema igen för att återlämna mina varor, och slank in i en djurbutik när jag ändå var i krokarna. Det blev en påse med snuskigt dyrt foder till Svea, 45 riksdaler för en ynklig liten sak. Men hon tappar så mycket päls hela tiden, så vi ska se om detta hjälper. Pälsen är fina och så, men Camilla blir tokig på allt hår överallt.

Påväg hemm ringde Linda och ville ta en promenad, och så blev fallet. Hon kom till Ström med hundarna och vi tog en snabb bro runda. Och ja, efter det var det pajen som kom igång.

Igår var Lena här, grön-Lena. En mycket snäll och rolig person, verkligen go! Hon och mamma lärde känna varandra runt 02 skulle jag tro att det var, oich jag är säker på att de alltid kommer ha bra kontakt.


Mamma, Berndt och Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0