Det brinner i knutarna

Idag har jag varit så duktitg att jag bakat en blåbärspaj, den står i ugnen just nu. Bären plockade jag igår. Jag gillar verkligen att irra runt i skog och mark, men det är självklart roligast om man inte är ensam. så min plan är att någon dag lura med Linda ut i skogarna.

Jag är förvånad över hur bra arbetsveckan gått, man akn ju tycka att det kanske vore lite svårt att ställa om dygnet bara sådär, men icke då! jag har inte haft några problem alls. Igår morse när jag var klar, runt 05.00, åkte jag mot Ström. När jag närmade mig bron såg jag en kolsvart rökpelare från skolgården vid Fuxernaskolan. Jag åkte närmare, och på håll såg det ut som om en byggnad stod i brand. Jag ringde 112, och pratade med dem. När jag närmade mig byggnaden såg jag att det egentligen var en moped som brann, som var placerad kanske 1-2 meter från husväggen. Brandkåren kom väldigt snabbt och fick släckt moppen, men det var verkligen inte mycket kvar av den. Medans jag stod där och väntade på brandkåren small det till i elden, och det skvätte små eldflammor som fortfsatte brinna där de landade. Tänk hur lätt byggnaden kunde fattat eld! Man kunde se på fasaden senare att den verkligen hunnit bli varm, färgen hade fått en annan nyans intill där mopeden låg. Tänk vilka idioter det finns! Man måste ju inte ens elda direkt på ett föremål för att det ska ta eld, det räcker ju att amn gör det tillräkligt nära, för saker och ting är ju självantändande vid tillräckligt hög temperatur!




Plockade fram mobilen och tog kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0