Nu lämnar han mig snart

Nu sitter man här, sista kvällen hemma med Gabriel. Det känns ganska orealistiskt måste jag säga. Att han ska lämna mig i morgon och kommer inte tillbaka förens gud vet när. Idag var vi och köpte enj ny laptop som han ska ta med sig till Monaco, så nu kanske det blir mera skypande, han har tillochmed inbyggd webcam! Tänk att kunna få se hans lilla fejs samtidigt som man pratar! Vi han även förbi hans mormor och morfars. Där åt vi middag med dem och hans mamma.

Just nu sitter han och grejar lite med den nya datorn, jag skriver här och kollar på 2 1/2 men. Vi var hos Jonna och Jocke en sväng nu i kväll, satt mest och pratade och kollade på teve. Vi mötte dem ävene tidigare idag, i rättssalen och efter själva rättegången. Jag tror det gick hyfsat bra, eller hur man nu ska kalla det. Jag tror i vilket fall att Gabriel gjorde ganska bra ifrån sig, även om han råkade blanda ihop två saker lite. Hur som hellst, det var trevligt hemma hos dem, att känna hur det var förr, en vanlig kväll då man kanske drog iväg hem till några kompisar och bara var. Nu förtiden sitter jag hemma, ensam. I alla fall på vardagskvällarna. Spenderar all min tid framför datorn och teven tills jag ska jobba eller tills klockan är nästan morgon, då jag lägger mig.

Allt detta kommer börja som vanligt igen i morgon kväll, eller nja, jag lämnar av honom runt sex, så antagligen kommer det inte bli en sådan kväll i morgon, jag kommer nog inte vilja vara ensam, så jag lär åka vart som hellst, så länge jag hittar någon att vara med.

Det är när man har det så här man verkligen inser hur mycket ens familj finns där för en. Och det är underbart att ha syskon, speciellt lite fler än vanligt! Är inte Camilla ledig från jobbet är troligen Pamela det, och är inte hon heller hemma så finns ju Tommie. Mamma jobbar väldigt mycket, men oftats slutar hon vid nio-tio tiden, vilket är lagom för en nattmänniska som mig.

Usch vad jag inte längtar tills i morgon. Nu har vi ingen som hellst aning om när vi kommer ses nästa gång. Ingen alls, och det gör ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0