Polispådrag på byn!

Idag var det livat på byn! När jag kom till Sibylla, eller Go'biten som det egentligen heter, var det fyra radiopolisbilar och en piketbil där. Utanför socialkontorets dörrar stod det folk och demonstrerade, av vad jag kunde se var det bara folk av ickesvensk bakgrund (hur kan man skriva invandrare utan att folk blir sura egentligen?) där, så jag undrade vad som samlat dem där. Jag fick ganska snart reda på att socialen omhändertagit en kvinnas lilla barn, trolgen en dotter i tvåårsåldern. Detta protesterades det nu emot genom att folk samlades utanför. Det hela gick överstyr och någon eller några hade kastat sten, och en kille, av vad jag fick höra, son till mamman vars barn var omhändertaget, såg till att en fönsterruta gick sönder.

Tänk att lilla Lilla Edet kan vara så livat va! Hur det hela egentligen ligger till har jag ingen aning om, men jag vet att det ska mycket till innan socialen ingriper och tar ett barn. Ett bra sätt att få tillbaka sitt barn är säkerligen inte att ställa sig utanför socailkontoret med sina andra barn och ställa till med liv. Det lär ju pratas om detta på byn, så man får säkert ett humm om hur det hela ligger till snart.


Lilla Edet idag, vid 15:20.

Som den kamera besatta människa jag är låg den i bilen och jag passade på att knäppa en bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0