Nyckeln till att gå ner i vikt

Sitter här och tänker lite mer på det där med vikt. Det är ingen lätt sak att diskutera egentligen, det finns ungefär lika många olika åsikter som det finns midjemått. En sak är då banimej säker, jag vill gå ner i vikt. Jag gick ner i vikt. Har gjort det flera gånger till coh med, men råkar vara dålig på att hålla den. Jag tror att nyckeln till en lyckad viktnedgång och att hålla kvar målvikten är balans. Balanserad kost, naturligtvis, och, ett liv i balans och harmoni. Varje gång jag har haft rutin och balans på vardagen har jag gått ner i vikt lätt som en plätt. Och hållt vikten, tills allt rämnat. Det är nämligen så att mitt liv sällan går på rutin någon längre tid alls. Vilket jag egentligen inte är emot, jag gillar spontaniteten och att känna sig fri och obunden. Jag gillar när det händer saker hela tiden. Jag är inte den som planerar hur nästa vecka, eller ens nästa helg, ska se ut. Det är väl en del av att fortfarande inte vara vuxen kan jag tänka mig.

Hur som hellst så tror jag att jag inte kommer kunna hitta den vikten jag vill ha innan jag har ordning på mitt liv, och jag är nog inte tillräkligt vuxen för att få det än. Men jag ska försöka, jag gillar ju trotts allt att organisera saker, om de ligger i mitt intresse område.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0