En helg utan alkohol

Nu har man överlevt ytterliggare en helg, inte så svårt när man håller sig nykter. I fredags skjutsade jag Andrius och Andreas till AnnaK (Anna-karin Hellborg) där det var fest. Jag stannade själv där tills jag skulle åka och jobba.Tidningarna var sena, och jag var trött eftersom jag hade gått upp så tidigt som elva på fredagsmorgonen. Efter att ha kört halva distriktek ungefär lutade jag mig tillbaka i kanske tio minuter och sov en snabbis. Jag kom hem strax efter sju, och hoppade i säng någon halvtimme senare.

Sov ut gjorde jag minsann, jag vaknade vid fyra på dagen igår. Kvällen var oplanerad, och ingen såg ut att ha fest. Jag bestämde mig för att inte sitta hemma, det slutade med att jag, Camilla, Vaide, Andrius och Suvi åkte till älvhögsborg och bowlade. Efter bowlingen letade vi fest, det slutade tillsist med att vi hamnade hemma hos Krille Ronnede, som Suvi tydligen känner. Det var inte mycket folk där, och inget vidare drag heller, men det var bättre än att sitta ensam hemma i alla fall. Jag höll mig nykter (som vanligt typ) hela helgen och körde min lilla bil fram och tillbaka.

Nu sitter man här och funderar på vad man ska göra av denna dagen, söndagar är sannerligen inte min favorit! Gabriel började precis skriva till mig på msn, så jag lär väl sitta vid datorn en stund till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0