Semester svenskar

måste ju bara säga att i kväll kommer min farbror Kent på teven! Klockan åtta på fyran kommer ett program som heter Semester svenskar, och där är farbror Kent med, jag tror de kallar honom Kenta i programet. Han bor i Phuket i Thailand. Ska bli riktigt kul att se honom, var ganska många årsedan som jag ens såg honom live! Mamma var och tittade in på hans bar nu när hon var i Thailand, och även Pamela har tittat in där, när hon och hennes ex var på semester trillade även de helt oanmälda in på baren och sa hej.

Jag och Pamela var med fabror Kent och åkte med hans segelbåt några dagar en gång för många många årsedan. Vi utgick från en liten hamn i Göteborg och åkte runt till lite öar. När vi barn var små kallade vi honom för godis-farbrorn eftersom han alltid hade med sig massa godis till oss när han hälsade på. Våran hund fick även hon presenter i form av köttben och liknande. Jag minns en påsk då vi fick ett enormt ägg av honom, jag var nog ganska liten för jag tyckte ägget var så stort, så stort! Kent har nu bott i Thailand i många år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0