En dag i backen

Jag började dagen med att bli väckt av Jonna, hon ringde runt tio-någonting och undrade om jag kunde hämta upp henne vid elva-tiden vid dagis. Jag slängde i mig en påse pulver i farten som frukost. Vi har tillbringat dagen tillsammans med Anna och småpojkarna i pulkabacken. Sebbe är bara ett och ett halvt, Adam fyller två i slutet av månaden, men nog blev det tungt i slutet att dra dem upp för den lilla backen! Hur gulliga som hellst var de när de åkte. Även vi tjejer fick oss några åk.

Till middag blev det en kebab sallad från Roma. Men jag åt bara kött, sallad, tomat, gurka och lite dressing. Brödet fick vara, nu när man nyttig är. De andra drack cola men jag drack vatten. Känns bra att kunna sitta med andra och vara ståndaktigt och inte falla för frestelsen.

Efter maten åkte vi över till Edet och tog ut Annas vove på en promenad, så motion har det allt blivit! Men jag tror nog att pulkabacken brännde mer än promenaden. Nu i kväll har jag ätit en smörgås, brödet Solruta quinoa med lite makrillsfilé på, vilket jag räknade ut är ungefär 135 kalorier. En påse pulver ligger på 150, så jag kan ha gott samvete. I morgon blir det nog ingen mat, har fullt schema, så jag ska kanske köra på bara pulver.


Vem tror ni vinner? Svea och Bella hade dragkamp i Tisdags


Adam och Sebbe


Jonna och Anna påväg ner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0