Opera i Monaco

Så nu är man en upplevelse rikare! Idag var jag och Gabriel på opera i Monaco, och det var verkligen något utöver det vanliga! Det var väldigt pampigt, och det var häftigt att se och lyssna på denna föreställning. Min arbetsgivare har definitivt en röst utöver det mesta, och hon skulle kanske till och med lyckas med det de gör i tecknade filmer - spräcka glas. Jag tycker absolut att man borde testa på att gå på opera någon gång, även om man inte är ett fan av klassisk musik. Det hela blev så mycket intressantare när man upplevde det på plats!

Efter Monaco trippen mötte vi upp Tom och Si på Waynes för ganska sen frukost. Lunch snarare, men jag åt en english breakfast i alla fall, och gott var det!Vi flummade runt lite i Nice med dem och letade upp den biograf som visar filmer även på originalspråk, vilket innebär att man alltså kan få se dem med engelskt tal! Tom och Si skulle se New Moon/Twilight (har ingen koll på hur allt det där hänger ihop med de där filmerna) men jag och Gabriel avstod. Har inte sett första av filmerna och är inte alls säker på om jag ens vill. Det blev i alla fall en trevlig eftermiddag i goda vänners lag. Strax innan de skulle se filmen gick vi och köpte kaffe. Vi hamnade på något tunisiskt café som luktade så mycket hasch det bara går. Tom köpte tre olika... Bakelser? Ingen av dem var särskilt god, tydligen tunisiska specialiteter

Kommentarer
Postat av: j

jag blir aldrig en dag över 21 :) Nej men jag var irriterad igår och var nog lite förrvirrad, tyvärr så är man ju nästan 2 år äldre ;) hahaha. .

2009-12-06 @ 20:47:08
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0