Julen är här, och julstämningen har infunnit sig.

Åh denna jul! Julstämningen är på hög nivå i år måste jag säga, det känns verkligen i hela kroppen att det är jul. Ingenting kan ändra på det, och det lovar jag.

För allt är å helvete. Precis så som julen alltid är. Det börjar med mys, värme, förväntningar, ja allt det där som inte hör julen till. Lycka sprider sig i kroppen, sakta, sakta. Men så PANG! Så så går det där över, och julstämningen tar över. Myset blir till osämja, bråk och liv. Värmen byts mot regn och rusk, om man har tur kanske snö, och isande kyla. Förväntningarna grusas illa kvickt och kvar står man med besvikelser upp över öronen. Julen är här, och helvetet kan börja. Det bästa med julen är när den är över, och nyår istället nalkas. Fan för julen, åt helvete med den och allt vad den innebär. Detta blir en jul som alla andra. En jul där stjärnan i granen hänger på sne, kulorna är sönder och barren trillar av innan självaste dopparedan.

Om min flight i morgon blir inställd tänker jag bosätta mig på landvetter och stanna där tills de släpper ombord mig på ett annat plan, för här har jag inget att göra i alla fall. Nice är mitt hem (än så länge) och det blir bara tydligare för varje dag jag är här.

Fan för julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0