Visum är en annan visa

Att kalla det svenska sommarvädret ostabilt tycker jag är en lögn. Det är väldigt stabilt. Moln, regn, regn, moln. Vad är det som kan kallas osatidgt eller ostabilt där? Idag var inget undantag, förutom att det bara var molningt, regnade inte alls. Så nu kommer säkert en och annan fomme säga att det var fint väder idag. Det finns folk till allt.



En gång i tiden sken solen på blommorna i Lyckorna.



Jag blev väkt mitt i min så kallade natt (11:50) av mobilen. Det var Lindsey på Crewnetwork som ville göra en telefonintervju. Visst, jätte lätt att ställa om hjärnan till engelska när man är helt yrvaken. Men det gick helt över förväntan må jag säga. Det fans bara en liten hake. Hon meddelade att för att få jobbet som jag har blivit meddelad om måste jag skaffa mig B1 eller (kanske är det och) B2 visum till Usa. Detta kommer ta tid vill jag lova er! Byråkrati i massor, och det fodras en resa till Stockholm lät de mig veta på ambassaden. Stockholm! För att få åka till Usa? Snacka om att de måste vara paranoida over there. Jag fattar inte varför de tror att alla vill bosätta sig där illegalt. Jag tycker personligen att Sverige verkar vara ett mycket bättre land att bo i. Bortsett från klimatet då, men nu har jag otur och bor i västra götaland, troligen där vädret är värst i hela landet.



En utter? En bäver?? Nej då, det är bara Tommie. 1 July i år, en av de sista soldagarna.



Nej, det ser ut som om jag har en lång resa framför mig innan jag har mitt visum. Om man nu får det. Vem vet, de kanske tror att jag är terrorist? Nehej då, jag vill bara få jobb på en yacht och glida runt lite i Karibien. Inget värre än så.

Kommentarer
Postat av: j

Jag åkte med emma upp till stockholm till amerikanska ambasaden när hon skulle ha sitt visum. vi fick inte ens sitta utanför och vänta, då snackar vi utaför alla inspärrningar utan var tvungen att gå någon annanstans.



Samma när man åker till usa så får man fylla i sjukt många lappar om ens avsikter varför man åker dit, om man är terrorist, blivit dömd för något osv. Till och med Melanie fick fylla i detta som bara var 1½ år när vi åkte dit. Innan man skulle hoppa på planet var ALLA även tvugna att gå och sidan enskilt och prata med en i personalen om packningen, som man gick igenom grundligt, vem som hade vart med och packat, när såg man det sist, vilket tid osv.



Så ja, dom är sjukt nojiga där borta.



varför ska du till usa?

2009-08-05 @ 06:45:52
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0